הבדלי למידה וקשב בתעסוקה

הבדלי למידה וקשב בתעסוקה

תאריך התחלה 
06/09/2017
תאריך סיום 
27/09/2017
ימי ג'/ד'
09:30-15:30
32
שעות
4
מפגשים
מועד מפגש 
1
06/09/2017
יום ד'
מועד מפגש 
2
13/09/2017
יום ד'
מועד מפגש 
3
19/09/2017
יום ג'
מועד מפגש 
4
27/09/2017
יום ד'
סוג קורס 
קורסי העמקה
שם המוסד 
המכללה האקדמית ת"א- יפו
שם המחלקה 
ג'וינט ישראל- תבת
שם רכז הקורס 
אורלי צדוק ואביטל אבישר
אוכלוסיות יעד 
מקדמי תעסוקה-פרט, רכזי השכלה גבוהה, אחראי הדרכה, רכזי קידום
0

תיאור

מטרת הקורס 

על מה ולמה? משתתפים בתכניות תעסוקה מתמודדים עם חסמים שונים בדרך לפיתוח קריירה. אחד מחסמים אלה, החוצה אוכלוסיות וגילאים הוא הבדלי למידה והפרעות קשב וריכוז. מאפיינים אלו מהווים אתגר והתמודדות לאדם הן בסוגיות השכלה והכשרות מקצועיות והן בסוגיות הנוגעות להתנהלות יומיומית בעולם העבודה. כמו כן , משתתפים אלו פעמים רבות "סוחבים" איתם את ההתמודדות עוד מימי בית – הספר ויש לכך השלכות על תפיסת העתיד המקצועי שלהם, היכולות שלהם ואסטרטגיות ההתמודדות שלהם.

בקורס נחשף למושגים ומאפיינים של לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז, לאתגרים העומדים בפני מועמדים עם מאפיינים אלו בהשתלבותם בעולם העבודה ובפיתוח הקריירה ונעסוק בדרכי התמודדות שלנו כמקדמי תעסוקה מול אוכלוסיה זו ובכלים לשיפור היכולות ולקידום השתלבותם בעולם העבודה באופן מיטבי.

כיצד נעבוד בקורס? נלמד ידע תיאורטי , נתנסה בניתוח מקרה מהשטח תוך למידת טכניקות התערבות במסגרת הליווי האישי, נתנסה בסימולציות ונלמד למידת עמיתים.

המשתתפים בקורס יתבקשו להביא מקרים עליהם נעבוד לאורך הקורס וכן, יתבקשו לבצע מטלת בית יישומית עם משתתף אותו הם מלווים.

תכנים מרכזיים:

מפגש 1 - מהן לקויות למידה והפרעות קשב? הגדרות. סיפור אישי של התמודדות עם לקות למידה בתעסוקה.

מפגש 2 - כיצד מזהים וכיצד מציפים? התמודדות עם לקות למידה והפרעת קשב בתוך מקום העבודה

מפגש 3 - אבחון – כל מה שרצית לדעת. גיבוש זהות תעסוקתית עם אנשים בעלי הפרעת קשב

מפגש 4 - כשקשב ולמידה נפגשים

תנאי הסף: 
מקדמי תעסוקה המלווים פרטנית או קבוצתית משתתפים ובעלי ותק של לפחות 6 חודשים בתפקידם. תנאי קדם לקורס: קורס מבוא וקורס ליווי ואימון בתעסוקה (או מקבילים להם) לפני קורס זה
מיקום הקורס 
המכללה האקדמית ת"א יפו
כתובת לפניות 

עירית מור

טלפון 
02-6557105
דואר אלקטרוני